wtorek, 23 grudnia 2008

Narodziny

Oto jestem,
Z mroku, skądkolwiek,
Z jajka czy z larwy,
Z ziarna czy z brzucha,
Nawet z kokonu,
Nawet z wylinki, ikry czy pączka,
Po prostu jestem.

Gryzę, przegryzam,
Miotam, szamoczę,
Ciskam się wkoło,
Kręcę odwłokiem,
Głową przebijam, rozrywam, niszczę,
Drapię, przeciskam się na powierzchnię,
Prężę się, prężę,
Tylko aż tyle,
Pędzę i jęczę,
Jeszcze przez chwilę,
I, i, i...

...Jestem.
Oddech pochwycę,
Dziwi mnie strasznie,
Aż się zachłysnę,
Dusi mnie, dusi,
Dusi powietrze,
Ślepi, oślepia wszystko dokoła,
Dźwięki, kolory,
Zimno i ciepło,
Wilgoć i suchość,
Wiatru powiewy,
Zapach i dotyk,
Szorstkość i gładkość,
Co to ma znaczyć?
Co tu jest grane?
Nic, nic i nicość, aż nagle jestem,
Wszystko dokoła trąci szaleństwem,
Nie wiem co robić, jak...
Nic nie wiem przecież.
Tylko ta siła, co we mnie siedzi
Prężyć się każe, drzeć, ryczeć, wrzeszczeć,
Machać ogonem, albo skrzydłami,
Każe mi latać, pełzać i wierzgać,
Bzyczeć i piszczeć,
Skomleć i jęczeć,
Płakać i skrzeczeć,
I wiercić jeszcze,
Jeszcze i jeszcze.
Oddech już dusić przestaje z wolna,
Siła czy moc wciąż kipi we mnie,
I rośnie, rośnie, rośnie szalona,
To życie, życie,
To ja tu jestem.

A skąd się wziąłem,
Kto mnie sprowadził,
I co uczynię,
Jakim się stanę,
Nawet czym będę,
Teraz nieważne.
Nieważna forma,
Kim jestem, czym jestem,
Czym będę,
Nieważne,
Wszystko nieważne,
Bo teraz jestem.

1 komentarz:

  1. ;] ;] ;]


    Aaaaa..... jakie to energiczne. Świetnie dobrana forma. i nieprawda, że "nieważna forma" ;) Bardzo ważna. Mogę to puścić w Formalinie styczniow-ej, ej?!

    OdpowiedzUsuń